Wniosek o zapewnieniu dostępności
Treść
Informacja o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej (podstawa prawna: art. 29 ustawy)
Podstawa prawna: ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Każdy ma prawo poinformować nas o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Tymbarku o których mowa w art. 6 pkt 1 lub 3 ustawy.
Informację można:
a) wysłać pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, 34 -650 Tymbark 49
b) wysłać e-mail na adres: gopstymbark@onet.eu
c) przesłać elektronicznie za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej GOPSTymbark/SkrytkaESP
d) wysłać fax na numer: 18 3325 322,
e) skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: tel. 18 3325 322.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (podstawa prawna: art. 30 ustawy)
Podstawa prawna: ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej wnioskiem o zapewnienie dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
1. dane kontaktowe wnioskodawcy;
2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji:
Zapewnienie dostępności, o które wnioskuje dana osoba, następuje do 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni podmiot niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, podmiot zapewnienia dostęp alternatywny wraz z uzasadnieniem.
Tryb odwoławczy:
W przypadku, gdy podmiot nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
a) w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, albo
b) w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku, albo
c) z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,
wnioskodawca może złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w pkt a lub b, albo od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt c.
aktualizacja: 17.03.2022r