Przejdź do treści
baner3
baner2
Przejdź do stopki

Aktualności

Aktualności

Treść

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej  informuje, że 15 czerwca br. Rada Ministrów przyjęła Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry Start”. 

Zgodnie z wprowadzonymi zmianami do programu "Dobry Start" ( 300 zł dla ucznia ) zmieniają się zasady naboru wniosków o przyznanie w/w świadczenia.

Wnioski na rok szkolny 2021/2022 przyjmowane będą przez  Zakład Ubezpieczeń Społecznych tylko w formie elektronicznej, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazany rachunek bankowy wnioskodawcy.

Wnioski  drogą online będzie można składać, tak jak w latach ubiegłych od 1 lipca do 30 listopada przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/ , przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS

Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie bedzie przekazane w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.

Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Na dziecko niepełnosprawne, uczące się w szkole,  świadczenie przysługuje do ukończenia przez nie 24. roku życia.

Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.

 

Informujemy również, że wnioski o świadczenie Dobry Start nie należy przesyłać  do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tymbarku ponieważ zmiana przepisów  powoduje, że wnioski te nie będą rozpatrzone.

 

źródło: https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start

 

 

 
40849